יום שבת, 18 ביולי 2015

מדוע אפליקציות רבות נכשלות במבחן התוצאה?

מדוע אפליקציות רבות נכשלות במבחן התוצאה?

אנשים בדרכים ידועים לשמצה בזכות הרגלי צריכת המידע ההפכפכים שלהם. מסיבה זו, מחקר חדש קורא לעסקים להפיק את המרב "מהרגע".

צוותי בניית אפליקציות לחברות עסוקים מאוד ביצירת אפליקציות למובייל, ולעתים קרובות שוכרות את שירותם של מומחים חיצוניים בזכות העדר כישרון בפנים החברה. אולם, האם הם טועים בהתמקדותם?
אפליקציות לניידים בדרך כלל מתחלקות לשתי קטגוריות עיקריות. פרויקטים מסוימים - אלה שבדרך כלל תשמע עליהם - מכוונים להפעיל לקוחות פוטנציאלים. אחרים, מיועדים לטפל בניהול פנים ארגוני לצורכי ייעול תהליכים עסקיים. המגמה האחרונה באה לידי ביטוי ומחוזקת בבריתות בין חברות מוכרות כגון IBM ואפל, ולאחרונה, שיתוף פעולה בין סמסונג ו- Red Hat.

בהינתן נתונים סטטיסטיים המצביעים על מחסור בכישרונות פיתוח אפליקציות, במקביל למחקרים חדשים על טווחי היענות, יתכן ומומלץ יהיה לעסקים לסדר מחדש את סדרי העדיפויות. לכל הפחות, הגיע הזמן לבדיקה אמתית בנוגע למי האפליקציה החדשה תגיע ובמי היא צפויה לגעת אם בכלל.

הכל מסתכם בכך: מספר ההורדות של אפליקציות מהאפסטור הוא לא ממש אינדיקציה להצלחה או כישלון, אף על פי שלא מעט ארגונים עדיין ממשיכים לראות בכלי הזה כגורם מכריע.

רוב האנשים משתמשים רק בקומץ של אפליקציות באופן קבוע, כשהתערובת תלויה לא רק באותו אינדיבידואל, אלא ביום ומטלותיו לאותו יום. מכון המחקר "Forrester Research" מכנה את האינטראקציות הללו "רגעי מובייל" - הנקודה בה מישהו אוחז בנייד שלו למטרת אינפורמציה ספציפית, בהקשר מסוים נתון.
"הערנות 'לרגעי מובייל' שוות ערך לבעלות על לפחות חצי מהשותפות עם הלקוח", מציין צוות המחקר, בליווי הכותרת המאיימת הבאה: "הלקוח שלך לא יוריד את האפליקציה".

כך למשל, מישהו עלול לפנות לאפליקציה לצורך בדיקת מועדי טיסה או רכישת כרטיס. או שמנגד, הוא, או היא, עשויים לערוך סקירת שוק או לבחון מפרטים טכניים של מוצר ספציפי.

רשתות חברתיות זוקפות לזכותן את מרב "רגעי המובייל" כיום, זאת בהינתן 21% (לערך) מהזמן שאנשים מקריבים עבור שימוש בטלפון החכם, על פי צוות פורסטר. הקטגוריה הבאה בתור היא רשת המדיה - בעיקר מזג אוויר וספורט - שזוכה לתשומת לב רבה בקרב משתמשים.

הטיפ הגדול מכל: חברת פיתוח אפליקציות צריכות להשקיע יותר זמן בחיפוש אחר דרכים לגשת לאנשים דרך אפליקציות בהם כבר משתמשים בדרך קבע. צוות המחקר של פורסטר מציין:

"מעטות האפליקציות שמציעות שירותים בלעדיים, פונקציונליות ומידע או נוחות יוצאת דופן בכדי להיות יותר מיעד. אפילו חברת תעופה כמו "יונייטד איירליינס" מציעות לנוסעים שלה לייצא את כרטיסי הטיסה שרכשו ל- Apple Passbook מטעמי נוחות או לבחון מידע אודות טיסות ורכישת כרטיסים דרך אפליקציות מצד שלישי כגון 'TripIT' או 'Orbitz'."


המשך גלישה מהנה, צוות Dapps - חברה לפיתוח אפליקציות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה