יום רביעי, 15 ביולי 2015

פיתוח אפליקציות בעולם הפיראטי

כיצד מסוגלות חברת פיתוח אפליקציות להתמודד מול הגל הגואה של פיראטיות מובייל? האם תוכנות לניהול זכויות דיגיטליות יעילות מספיק, או שעדיף להתאים לצורך כך מודל עסקי משלכם?



עם עלייתו של הסמארטפון, כך גם עלה היקף מקרי הפיראטיות הדיגיטלית. בעוד חברות רבות טוענות שפיראטיות משתוללת ברחבי שלל הפלטפורמות, סטודיו לעיצוב בשם Ustwo הכריז בתחילת 2015, בטוויטר, כי 5% בלבד ממוצריהם על אנדרואיד נרכשו במלואם, זאת בהשוואה ל- 40% ב- iOS.

אם כך, כיצד יכולים בניית אפליקציות להגן על עצמם מתופעות פיראטיות שכאלו?

  • טקטיקה אחת שמפתחים יכולים ליישם היא להתקין תוכנת ניהול זכויות דיגיטליות באפליקציה, או מה שנקרא - DRM (באנגלית:.digital rights management). עם זאת, למרות שכבודו של DRM במקומו מונח, מדובר בטקטיקה שידועה לשמצה. המחבר ופעיל זכויות דיגיטליות, קורי דוקטורו, מאמין ש- DRM מסיר בעלות מהמשתמש ובכך יתכן מצב והוא ינעל מחוץ לרכישותיו הודות לבעיות הרשמה, למשל.

  • אף על פי כן, התקנת DRM באפליקציה מציעה הגנה במידת מה כנגד ניסיונות העתקה של הקוד ולגנוב את קניינו הרוחני של המפתח. הכלים הללו מיושמים אחרי ששלב הקידוד הסתיים, במטרה להחדיר הגנה שמשנה במעט את הקוד, וזיהוי כל ניסיון לשנותו.

  • רתימת מחזור העדכון של אפליקציות מובייל משפרת את אבטחתן, טוען ווינסטון בונד, המנהל הטכני הארופאי של Arxan טכנולוגיות. "אם מישהו מנסה להעתיק את הקוד שלך על ידי הנדסה הפוכה, הוא ימשיך להיתקל בקיר שישלח אותו חזרה להתחלה בכל פעם שגרסה חדשה משתחררת", הוא מוסיף.

  • במידה וישנו עדכון בכל שבועיים, משתמשים נאלצים להשתמש בעדכון, משמע יהיה חלון הזדמנויות צד מאוד לפריצה. ככל שהאפליקציה תדעדכן בתדירות גבוהה יותר, כך היא תהיה מאובטחת יותר. עם זאת, חסרון קל של DRM הוא שביכולתו לנעול תוכן ולאלץ שימוש במערכת ספציפית, שיכולה להוות מכשול עבור משתמשים כשינסו להשתמש במערכת שונה.

שיטה נוספת להגנה היא לאיים בנקיטת צעדים משפטיים כנגד מי שנמצא מבצע הורדות באופן בלתי חוקי, שכן היא מאפשרת למפתחים לזכות בפיצוי, וגם כגורם מרתיע עבור מי ששוקל פעולה לא חוקית זו.

המשך גלישה נעימה,
צוות Dapps - חברה לפיתוח אפליקציות
dapps.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה